کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    حِجر: آيه ۸۶ - ۸۵

      حِجر: آيه ۸۶ - ۸۵


    وَمَا خَلَقْنَا السَّمَاوَاتِ وَالاَْرْضَ وَمَا بَيْنَهُمَا إِلَّا بِالْحَقِّ وَإِنَّ السَّاعَةَ لاََتِيَةٌ فَاصْفَحِ الصَّفْحَ الْجَمِيلَ (85 ) إِنَّ رَبَّكَ هُوَ الْخَلَّاقُ الْعَلِيمُ (86 )
    تو زمين و آسمان را بيهوده نيافريدى، تو از خلقت جهان، هدف مشخّصى داشتى و براى همين روز قيامت، حقّ است، زيرا اگر قيامت نباشد به بندگان خوب تو ظلم مى شود، كسانى كه در اين دنيا ايمان آوردند و اعمال نيك انجام دادند، در آن روز به پاداش عمل خود مى رسند، همچنين كافران در آن روز سزاى كارهاى خود را مى بينند.
    من نبايد سؤال كنم چرا در اين دنيا، كافران را عذاب نمى كنى، تو در اين دنيا به آنان مهلت مى دهى، امّا روز قيامت آنان به عذاب سخت تو گرفتار مى شوند.
    اكنون از محمّد(صلى الله عليه وآله) مى خواهى تا به كارِ رسالت بپردازد و با بزرگوارى از دشمنان چشم پوشى كند، زيرا تو آفريدگارى دانا هستى و از همه رفتار دشمنان او باخبر هستى و در روز قيامت آنان را به سزاى اعمالشان مى رسانى.

    * * *


    اين آيات در مكّه نازل شده است، هنوز محمّد(صلى الله عليه وآله) ياران زيادى ندارد، درگيرى با دشمنان چيزى جز ضرر براى مسلمانان ندارد، مسلمانان بايد صبر كنند تا وعده تو فرا برسد، وقتى آنان همراه پيامبر به مدينه هجرت كنند و در آنجا حكومت تشكيل دهند، آن وقت تو به آنان اجازه خواهى داد تا با كافران جنگ كنند و بُت پرستى را در سرزمين مكّه ريشه كن كنند.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۲۶: از كتاب تفسير باران، جلد پنجم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن