کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    رعد: آيه ۳۶

      رعد: آيه ۳۶


    وَالَّذِينَ آَتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَفْرَحُونَ بِمَا أُنْزِلَ إِلَيْكَ وَمِنَ الاَْحْزَابِ مَنْ يُنْكِرُ بَعْضَهُ قُلْ إِنَّمَا أُمِرْتُ أَنْ أَعْبُدَ اللَّهَ وَلَا أُشْرِكَ بِهِ إِلَيْهِ أَدْعُو وَإِلَيْهِ مَآَبِ (36 )
    در سرزمين حجاز، گروهى از يهوديان زندگى مى كردند، آنان خود را "اهل كتاب" مى دانستند و به تورات ايمان داشتند.
    آنان از فلسطين و كنار درياى مديترانه كه آب و هواى خوبى داشت به سرزمين حجار آمدند و گرماى سوزان اين منطقه را تحمّل كردند تا بتوانند آخرين پيامبر تو را درك كنند.
    وقتى محمّد(صلى الله عليه وآله) به پيامبرى رسيد گروهى از آنان خوشحال شدند و به او ايمان آوردند و سعادت و رستگارى را از آنِ خود كردند، امّا بعضى از آنان با آن كه مى دانستند حقّ با محمّد(صلى الله عليه وآله)است، بناى مخالفت را گذاشتند و مى گفتند چرا قرآن بعضى عقايد آنان را باطل مى داند. يهوديان "عُزَير" را پسر خدا مى دانند، عُزَير پيامبر تو بود و تو او را براى هدايت مردم فرستاده بودى، قرآن اين عقيده را شرك اعلام كرد. اينجا بود كه يهوديان آيات قرآن را انكار كردند.
    اكنون تو از محمّد(صلى الله عليه وآله) مى خواهى تا به آنان چنين بگويد: "خدا به من دستور داده است كه فقط او را بپرستم و هرگز بر او شرك نمىورزم، من مردم را به سوى او دعوت مى كنم و بازگشت همه ما به سوى اوست".

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۷۳: از كتاب تفسير باران، جلد پنجم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن