کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    ابراهيم: آيه ۱۸

      ابراهيم: آيه ۱۸


    مَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا بِرَبِّهِمْ أَعْمَالُهُمْ كَرَمَاد اشْتَدَّتْ بِهِ الرِّيحُ فِي يَوْم عَاصِف لَا يَقْدِرُونَ مِمَّا كَسَبُوا عَلَى شَيْء ذَلِكَ هُوَ الضَّلَالُ الْبَعِيدُ (18 )
    بعضى از كافران در دنيا بُت ها را مى پرستند و گاهى براى بُت هاى خود، حيوانى را قربانى مى كنند و گوشت آن را به بيچارگان مى دهند، آنان خيال مى كنند كه اين كارهاى آن ها، در روز گرفتارى برايشان مفيد خواهد بود، امّا همه كارهاى آنان محكوم به فنا و نابودى است.
    آنان در مقابل بُت ها سجده مى كنند و باور دارند اين سجده ها براى آنان مفيد است، امّا اين گمراهى شديد است، آنان از راه حقّ دور افتاده اند و اعمالشان تباه مى شود.
    آنان مانند كسى هستند كه خاكستر زيادى را جمع كند و دلش را به آن خوش كند، ناگهان طوفانى فرا برسد، همه آن خاكستر به باد فنا مى رود و هيچ اثرى از آن نمى ماند.

    * * *


    آيا در روز قيامت، فقط اعمال بُت پرستان نابود مى شود؟ اگر كسى ولايت ستمكاران را بپذيرد، به همان سرنوشت مبتلا مى شود.
    تو شرط قبولى اعمال را قبولى ولايت على(عليه السلام) و فرزندان معصوم او قرار دادى، اگر كسى ولايت آنان را نداشته باشد، تو هيچ عمل او را نمى پذيرى.
    اگر كسى در اين دنيا عمر طولانى كند و ساليان سال، عبادت تو را به جا آورد و نماز بخواند و روزه بگيرد و هزار حجّ به جا آورد و سپس در كنار كعبه مظلومانه به قتل برسد، با اين همه اگر ولايت امامان معصوم را قبول نداشته باشد، هيچ كدام از اين اعمال او نفعى به او نمى رساند و او وارد بهشت نخواهد شد.[96]
    در دين تو، ولايت از نماز و زكات و روزه و حجّ مهم تر است، كسى كه به جاى امامان معصوم(عليهم السلام)، ستمكاران را به عنوان رهبر خود برگزيند، همه اعمالش در روز قيامت نابود خواهد شد و از آن هيچ بهره اى نخواهد برد.[97]
    تو از همه خواسته اى تا از رهبران شيطانى دورى كنند، رهبرانى كه مردم را به سوى آتش جهنّم مى برند، هر كس كه از غير اهل بيت(عليهم السلام) پيروى كند، فريب شيطان را خورده است.



نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۸۸: از كتاب تفسير باران، جلد پنجم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن