کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    ابراهيم: آيه ۳ - ۱

      ابراهيم: آيه ۳ - ۱


    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الر كِتَابٌ أَنْزَلْنَاهُ إِلَيْكَ لِتُخْرِجَ النَّاسَ مِنَ الظُّلُمَاتِ إِلَى النُّورِ بِإِذْنِ رَبِّهِمْ إِلَى صِرَاطِ الْعَزِيزِ الْحَمِيدِ (1 ) اللَّهِ الَّذِي لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الاَْرْضِ وَوَيْلٌ لِلْكَافِرِينَ مِنْ عَذَاب شَدِيد (2 )الَّذِينَ يَسْتَحِبُّونَ الْحَيَاةَ الدُّنْيَا عَلَى الاَْخِرَةِ وَيَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ وَيَبْغُونَهَا عِوَجًا أُولَئِكَ فِي ضَلَال بَعِيد (3 )
    در ابتدا، سه حرف "الف"، "لام" و "را" را ذكر مى كنى، قرآن معجزه اى است كه از همين حروف "الفبا" شكل گرفته است، تو اين قرآن را به محمّد(صلى الله عليه وآله) نازل كردى و به او فرمان دادى تا مردم را از تاريكى هاى ظلم و شرك و جهل به سوى روشنايى ايمان رهنمون سازد.
    تو مقتدر و پيروز هستى و همواره شايسته ستايش مى باشى، آنچه در آسمان ها و زمين است، از آنِ توست. محمّد(صلى الله عليه وآله)مردم را به راه تو راهنمايى مى كند، كسانى كه به قرآن ايمان بياورند و راه تو را بپيمايند به عزّت و رستگارى مى رسند.
    كسانى كه كفر بورزند، به عذاب سختى گرفتار مى شوند، آنان كسانى هستند كه زندگى دنيا را بيش از زندگى آخرت دوست دارند و دنيا را بر آخرت مقدّم و محبوب تر دارند، آنان مردم را از راه تو باز مى دارند و آن راه را براى مردم، نادرست نشان مى دهند آنان در گمراهى شديدى هستند.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۸۱: از كتاب تفسير باران، جلد پنجم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن