کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    اِسراء: آيه ۵۵

      اِسراء: آيه ۵۵


    وَرَبُّكَ أَعْلَمُ بِمَنْ فِي السَّمَاوَاتِ وَالاَْرْضِ وَلَقَدْ فَضَّلْنَا بَعْضَ النَّبِيِّينَ عَلَى بَعْض وَآَتَيْنَا دَاوُودَ زَبُورًا (55 )
    مسلمانان ديگر با ادب و احترام با كافران رفتار مى كردند، اين باعث شد تا لحن كلام كافران عوض شود، آنان با مهربانى به مسلمانان مى گفتند:
    ــ اى مردم ! ما شما را دوست داريم، امّا چرا دست از دين پدران و نياكان خود برداشته ايد و از محمّد پيروى مى كنيد؟
    ــ محمّد پيامبر خداست، خدا او را براى هدايت ما فرستاده است.
    ــ چگونه مى شود انسانى مانند محمّد كه از مال دنيا چيزى ندارد، پيامبر خدا بشود؟ چرا خدا يكى از ثروتمندان را به پيامبرى نفرستاد؟ ما از يهوديان شنيده ايم كه بعد از موسى(عليه السلام)هيچ پيامبرى نخواهد آمد.
    اكنون تو در اين آيه جواب آنان را مى دهى: "من به هر كس در آسمان ها و زمين است، شناخت دارم، مى دانم چه كسى شايستگى پيامبرى را دارد، چرا شما برترى انسان ها را به ثروت دنيا مى دانيد، برترى انسان ها به علم و دانشى است كه من به آن ها داده ام، من بعضى از پيامبران را بر بعضى ديگر برترى دادم، به داوود كتاب زبور عطا كردم".
    آرى، تو از داوود(عليه السلام) مى گويى تا به كافران مكّه بفهمانى سخن يهوديان باطل است، يهوديان به "زبور" كه كتاب آسمانى داوود(عليه السلام) است ايمان داشتند، به راستى اگر بعد از موسى(عليه السلام) هيچ پيامبرى نيامده است، پس چرا يهوديان به داوود(عليه السلام) اعتقاد دارند؟ داوود(عليه السلام) بيش از پنج قرن، پس از موسى(عليه السلام) به دنيا آمده است.
    وقتى محمّد(صلى الله عليه وآله) اين آيه را براى كافران خواند، بايد كافران به سراغ يهوديان مى رفتند و به آنان مى گفتند كه چرا به ما دروغ گفتيد؟ شما مى گفتيد بعد از موسى(عليه السلام) خدا هيچ پيامبرى نفرستاده است، شما داوود را پيامبر مى دانيد حال آن كه او پنج قرن بعد از موسى(عليه السلام) به دنيا آمده است، اين تناقض آشكارى است !

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۳۶: از كتاب تفسير باران، جلد ششم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن