کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    هود: آيه ۴ - ۱

      هود: آيه ۴ - ۱


    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ الر كِتَابٌ أُحْكِمَتْ آَيَاتُهُ ثُمَّ فُصِّلَتْ مِنْ لَدُنْ حَكِيم خَبِير (1 ) أَلَّا تَعْبُدُوا إِلَّا اللَّهَ إِنَّنِي لَكُمْ مِنْهُ نَذِيرٌ وَبَشِيرٌ (2 ) وَأَنِ اسْتَغْفِرُوا رَبَّكُمْ ثُمَّ تُوبُوا إِلَيْهِ يُمَتِّعْكُمْ مَتَاعًا حَسَنًا إِلَى أَجَل مُسَمًّى وَيُؤْتِ كُلَّ ذِي فَضْل فَضْلَهُ وَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنِّي أَخَافُ عَلَيْكُمْ عَذَابَ يَوْم كَبِير (3 ) إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُكُمْ وَهُوَ عَلَى كُلِّ شَيْء قَدِيرٌ (4 )
    در ابتدا، سه حرف "الف"، "لام" و "را" را ذكر مى كنى، قرآن معجزه اى از همين حروف الفبا مى باشد. تو حكيم و آگاه هستى، سخنان تو در قرآن، محكم و استوار است و به روشنى براى مردم بيان شده است.
    هدف تو از نازل كردن قرآن چه بود؟
    تو مى خواهى كه مردم دست از بُت پرستى و خدايان دروغين بردارند و فقط تو را بپرستند. تو محمّد(صلى الله عليه وآله)را به عنوان پيامبر فرستادى تا مردم را از عذاب روز قيامت بترساند و به آنان، مژده بهشت بدهد.
    اگر آنان به سوى تو بازگردند و ايمان بياورند و از گناهان خود توبه كنند، تو در اين دنيا آنان را از نعمت ها و آرامش بهره مند مى كنى و فضل و رحمت خود را به آن ها عطا مى نمايى، اگر ايمان نياورند، عذاب روز قيامت در انتظار آن ها خواهد بود، در آن روز، مى توانى همه را بار ديگر زنده كنى و براى حسابرسى به پيشگاه خود حاضر كنى كه تو بر هر كارى توانا هستى.

    * * *



نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۵۶: از كتاب تفسير باران، جلد چهارم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن