کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    توبه: آيه ۱۱۲ - ۱۱۱

      توبه: آيه ۱۱۲ - ۱۱۱


    إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالاِْنْجِيلِ وَالْقُرْآَنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ (111 )التَّائِبُونَ الْعَابِدُونَ الْحَامِدُونَ السَّائِحُونَ الرَّاكِعُونَ السَّاجِدُونَ الاَْمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَالنَّاهُونَ عَنِ الْمُنْكَرِ وَالْحَافِظُونَ لِحُدُودِ اللَّهِ وَبَشِّرِ الْمُؤْمِنِينَ (112 )
    از منافقان و كارهاى آنان سخن گفتى، منافقان در هر شرايطى به دنبال ضربه زدن به دين تو هستند، امّا در جامعه، مؤمنانى هستند كه براى دفاع از دين تو تلاش مى كنند و از جان و مال خويش مايه مى گذارند، اكنون مى خواهى درباره آنان سخن بگويى:
    تو جان ها و دارايى مؤمنان را مى خرى و به آنان بهشت جاودان مى دهى، آن مؤمنان كسانى هستند كه در راه تو جهاد مى كنند، دشمنان دين تو را مى كشند و خودشان شهيد مى شوند. تو به آنان وعده بهشت مى دهى، اين وعده بهشت كه در تورات و انجيل و قرآن آمده است، وعده حقّ است. چه كسى به پيمان خود از تو وفادارتر است؟ تو به وعده ات وفا مى كنى. از مؤمنان مى خواهى به داد و ستدى كه با تو انجام داده اند، دلخوش باشند، تو جان و مال آنان را خريدى و به آنان بهشت را فروختى و اين رستگارى بزرگ است.
    مؤمنانى كه تو به آنان نويد بهشت داده اى اين ويژگى ها را دارند: از گناهان خود توبه مى كنند، تو را عبادت مى كنند، حمد و ستايش تو را به جا مى آورند، روزه مى گيرند، در مقابل بزرگى تو، در نماز به ركوع مى روند و سجده به جا مى آورند، مردم را به زيبايى ها و خوبى ها دعوت مى كنند، مردم را از زشتى ها و گناهان باز مى دارند و همواره مى كوشند تا پاى خود را از محدوده دين بيرون نگذارند و آن گونه رفتار مى كنند كه دين به آنان اجازه مى دهد. اينان مؤمنان واقعى هستند و تو به آنان بشارت بهشت و نعمت هاى جاودان آن را مى دهى.[71]

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۸۳: از كتاب تفسير باران، جلد چهارم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن