کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    توبه: آيه ۵۵

      توبه: آيه ۵۵


    فَلَا تُعْجِبْكَ أَمْوَالُهُمْ وَلَا أَوْلَادُهُمْ إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُعَذِّبَهُمْ بِهَا فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَتَزْهَقَ أَنْفُسُهُمْ وَهُمْ كَافِرُونَ (55 )
    اى پيامبر ! ثروت و دارايى و فرزندان اين منافقان، تو را به شگفتى نيندازد، بدان كه اين ها امكانات زودگذر است و هيچ چيزى را ثابت نمى كند، من مى خواهم به وسيله ثروت و فرزندان، آنان را عذاب كنم، آنان همواره به جمع آورى مال و ثروت مشغول مى شوند و لحظه اى آرامش ندارند.
    آنان به روز قيامت ايمان نياورده اند و زندگى را فقط در اين دنيا مى دانند و براى همين، همواره در حال زياد كردن ثروت خود هستند، هميشه نگران از دست دادن ثروت خود هستند و اين ترس و نگرانى، عذابى براى آنان است كه آرامش را از آنان مى گيرد.
    آنان فرزندان خود را دوست دارند و نگران هستند كه مبادا آنان از دنيا بروند، اين ترس و نگرانى با آنان هست تا مرگ آنان فرا برسد.
    امّا كسى كه به من و روز قيامت ايمان دارد، در كمال آرامش است، او مى داند كه اين دنيا، در مقابل آخرت ارزشى ندارد، او هرگز به مال دنيا دل نمى بندد.
    مؤمن مى داند كه فرزندش، امانتى است كه من به او سپرده ام، هر وقت بخواهم آن امانت را از او مى گيرم، او به رضاى من راضى است و به آنچه من براى او تقدير كرده ام، دلخوش مى دارد، زيرا مى داند من صلاح و مصلحت او را مى خواهم.
    مؤمن باور دارد كه وقتى مرگ فرزند مؤمنش فرا مى رسد، من فرزند او را به بهشت مى برم تا از نعمت هاى آنجا بهره مند شود، اين گونه است كه مؤمن هميشه در آرامش است، داغ فرزند يا نابودى ثروت، آرامش او را به هم نمى زند.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۶۰: از كتاب تفسير باران، جلد چهارم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن