کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    مؤمنون: آيه ۲۰ - ۱۷

      مؤمنون: آيه ۲۰ - ۱۷


    وَلَقَدْ خَلَقْنَا فَوْقَكُمْ سَبْعَ طَرَائِقَ وَمَا كُنَّا عَنِ الْخَلْقِ غَافِلِينَ (17 ) وَأَنْزَلْنَا مِنَ السَّمَاءِ مَاءً بِقَدَر فَأَسْكَنَّاهُ فِي الاَْرْضِ وَإِنَّا عَلَى ذَهَاب بِهِ لَقَادِرُونَ (18 ) فَأَنْشَأْنَا لَكُمْ بِهِ جَنَّات مِنْ نَخِيل وَأَعْنَاب لَكُمْ فِيهَا فَوَاكِهُ كَثِيرَةٌ وَمِنْهَا تَأْكُلُونَ (19 )وَشَجَرَةً تَخْرُجُ مِنْ طُورِ سَيْنَاءَ تَنْبُتُ بِالدُّهْنِ وَصِبْغ لِلاَْكِلِينَ (20 )
    تو هفت آسمان را آفريدى، فرشتگان از آسمان ها به زمين رفت و آمد مى كنند، تو از حال آفريده هاى خود باخبر هستى، انسان را روى زمين آفريدى و هر لحظه به نيازهاى او آگاه هستى و آنچه را كه او براى زندگى نياز دارد برايش آماده مى كنى.
    تو از آسمان آب باران و برف را به اندازه كافى فرو مى فرستى، اين آب در زمين فرو مى رود و سپس به صورت چشمه مى جوشد و انسان با حفر چاه از آن بهره مى گيرد، كوه هاى بلند، برف را در خود ذخيره مى كنند و در فصل بهار و تابستان با ذوب شدن آن، نهرها جارى مى شود. آب، نعمت بزرگى از سوى توست، اگر تو بخواهى مى توانى اين نعمت را از انسان بگيرى.
    به بركت آب براى انسان باغ هايى از درختان خرما و انگور پديد آوردى كه در آن باغ ها، ميوه هاى بسيار است و انسان از آن مى خورد.
    براى اوّلين بار درخت زيتون را در طور "سينا" روياندى كه از آن روغن به دست مى آمد و هم ميوه آن، غذايى بود كه مردم از آن استفاده مى كردند، (بعدها انسان ها درخت زيتون را از طور سينا به مكان هاى ديگر بردند و آن را كاشتند).

    * * *


    در اينجا فقط از ميوه خرما، انگور و زيتون نام بردى، چه رازى در اين كلام توست؟ من بايد درباره اين سه ميوه بيشتر بدانم:
    1 - زيتون
    تمام املاح و ويتامين هايى كه بدن نياز دارد در زيتون يافت مى شود، همچنين روغن آن براى سوخت و ساز بدن ارزش زيادى دارد و كالرى زيادى توليد مى كند. مصرف زيتون، بهترين راه براى پيشگيرى از سكته هاى قلبى و مغزى است.
    2 - خرما
    خرما به خون سازى بدن كمك زيادى مى كند، املاح و ويتامين هاى زيادى دارد و قند سالم را در اختيار بدن قرار مى دهد. خرما به آرامش فكرى و اعصاب كمك بزرگى مى كند.
    3 - انگور
    كسانى كه انگور مصرف مى كنند، سيستم دفاعى بدنشان، بسيار قوى خواهد بود. انگور خون را صاف مى كند، از سرطان جلوگيرى مى كند. در طبيعت فقط يك چيز به شير مادر شباهت دارد و آن هم انگور است. انگور داروخانه طبيعى است.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۹۳: از كتاب تفسير باران، جلد هفتم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن