کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    حج: آيه ۱۰ - ۸

      حج: آيه ۱۰ - ۸


    وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يُجَادِلُ فِي اللَّهِ بِغَيْرِ عِلْم وَلَا هُدًى وَلَا كِتَاب مُنِير (8 ) ثَانِيَ عِطْفِهِ لِيُضِلَّ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ لَهُ فِي الدُّنْيَا خِزْيٌ وَنُذِيقُهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ عَذَابَ الْحَرِيقِ (9 ) ذَلِكَ بِمَا قَدَّمَتْ يَدَاكَ وَأَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلَّام لِلْعَبِيدِ (10 )
    سخن در اين بود كه مردم با شنيدن پيام قرآن به پنج گروه تقسيم شدند، گروه اوّل كافرانى بودند كه از شيطان پيروى مى كردند، اكنون از گروه دوم سخن مى گويى: كافرانى كه رهبرى ديگران را به عهده مى گيرند و آنان را از راه راست گمراه مى كنند.
    آنان همواره درباره دين تو با مؤمنان ستيز و جدل مى كنند، آن كافران از روى جهل و گمراهى اين كار را مى كنند و هيچ گونه هدايت و كتاب و دليلى ندارند، آنان با تكبّر و غرور از حقّ روى بر مى گردانند تا ديگران را از راه تو گمراه كنند.
    تو در دنيا آنان را دچار ذلّت و خوارى مى كنى و در آخرت هم به عذاب جهنّم گرفتار مى سازى. وقتى آنان در آتش سوزان جهنّم مى سوزند، فرياد برمى آورند و تقاضاى كمك مى كنند، فرشتگان تو به آن ها چنين مى گويند: "اين آتش، نتيجه اعمال خودتان است، خدا هرگز كوچك ترين ظلمى به بندگان خود روا نمى دارد".

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۵۲: از كتاب تفسير باران، جلد هفتم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن