کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    حج: آيه ۷۷ - ۷۴

      حج: آيه ۷۷ - ۷۴


    مَا قَدَرُوا اللَّهَ حَقَّ قَدْرِهِ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ (74 ) اللَّهُ يَصْطَفِي مِنَ الْمَلَائِكَةِ رُسُلًا وَمِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ بَصِيرٌ (75 ) يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَإِلَى اللَّهِ تُرْجَعُ الاُْمُورُ (76 ) يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا ارْكَعُوا وَاسْجُدُوا وَاعْبُدُوا رَبَّكُمْ وَافْعَلُوا الْخَيْرَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (77 )
    عدّه اى فرشتگان را دختران تو مى دانند، يهوديان هم كه "عُزَير" را پسر خدا مى دانند، مسيحيان هم عيسى(عليه السلام) را پسر تو مى دانند، تو هرگز فرزندى ندارى، كسانى كه چنين اعتقادات باطلى دارند تو را آن طور كه بايد بشناسند، نشناختند. تو خداى توانا و نيرومند هستى.
    فرشتگان را خلق كردى، از ميان فرشتگان بعضى را به عنوان فرستاده خود انتخاب مى كنى تا وحى تو را به پيامبران برسانند، همچنين تو از ميان مردم، عدّه اى را به عنوان پيامبر مبعوث مى كنى تا مردم را به سوى يكتاپرستى دعوت كنند.
    مأموريّت فرشتگان رساندن پيام تو به پيامبران است، مأموريّت پيامبران هم رساندن پيام تو به مردم است، فرشتگان و پيامبران بندگان تو هستند و تسليم فرمان تو مى باشند، تو كردار آنان را مى بينى و سخنشان را مى شنوى، گذشته و آينده آنان را مى دانى.
    كسانى كه فرشتگان و عيسى(عليه السلام) و عُزَير را فرزندانِ تو مى دانند، در گمراهى هستند، هرگز فرشتگان و عيسى(عليه السلام) و عُزَير چنين سخنى نگفته اند، آنان بارها به بندگى تو اعتراف كرده اند.
    تو در اين دنيا به كسانى كه اين سخنان باطل را گفته اند، مهلت دادى، در روز قيامت همه آنان را زنده مى كنى و آنان براى حسابرسى به پيشگاه تو مى آيند. آن روز تو آنان را به خاطر اين سخنان كفرآميز به عذاب گرفتار مى سازى.
    من بايد يكتاپرست باشم و فقط تو را بپرستم و فقط از تو يارى بطلبم، به من فرمان مى دهى تا نماز بخوانم و در مقابل عظمت تو به ركوع و سجود بروم و كارهاى نيك و شايسته انجام دهم تا رستگار و سعادتمند شوم.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۸۷: از كتاب تفسير باران، جلد هفتم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن