کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    غافر: آيه ۵۶

      غافر: آيه ۵۶


    إِنَّ الَّذِينَ يُجَادِلُونَ فِي آَيَاتِ اللَّهِ بِغَيْرِ سُلْطَان أَتَاهُمْ إِنْ فِي صُدُورِهِمْ إِلَّا كِبْرٌ مَا هُمْ بِبَالِغِيهِ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ هُوَ السَّمِيعُ الْبَصِيرُ (56 )
    محمّد(صلى الله عليه وآله) قرآن را براى مردم مكّه مى خواند، گروهى در آيات قرآن (بدون آن كه دليلى داشته باشند)، ستيزه مى كردند، بعضى از آنان مى گفتند قرآن، جادوست، عدّه اى ديگر مى گفتند قرآن، شعر است، بعضى هم مى گفتند قرآن، افسانه پيشينيان است !
    محمّد(صلى الله عليه وآله) از آنان خواسته بود تا اگر در قرآن شك دارند، يك سوره مانند قرآن را بياورند، امّا هرگز نتوانستد چنين كارى كنند، آنان مى دانستند قرآن حقّ است، ولى چيزى جز تكبّر و غرور در دل نداشتند.
    آنان گرفتار خودخواهى شده بودند و تصوّر مى كردند با اين كارهاى خود مى توانند قرآن را نابود كنند و مانع رشد اسلام شوند، ولى آنان هرگز به آرزوى خود نمى رسند، تو قرآن را نازل كردى و خودت هم آن را حفظ مى كنى، تو به پيامبر وعده دادى كه بر دشمنانش پيروز مى شود و به زودى اين وعده تو فرا مى رسد.
    اكنون از محمّد(صلى الله عليه وآله) مى خواهى تا در برابر دشمنى هاى آنان به تو پناه ببرد كه تو خداى شنوا و بينا هستى و از كار آن دشمنان باخبرى و از آنان انتقام خواهى گرفت.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۴۶: از كتاب تفسير باران، جلد دهم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن