کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    صافات: آيه ۱۲۲ - ۱۱۴

      صافات: آيه ۱۲۲ - ۱۱۴


    وَلَقَدْ مَنَنَّا عَلَى مُوسَى وَهَارُونَ (114 ) وَنَجَّيْنَاهُمَا وَقَوْمَهُمَا مِنَ الْكَرْبِ الْعَظِيمِ (115 )وَنَصَرْنَاهُمْ فَكَانُوا هُمُ الْغَالِبِينَ (116 ) وَآَتَيْنَاهُمَا الْكِتَابَ الْمُسْتَبِينَ (117 ) وَهَدَيْنَاهُمَا الصِّرَاطَ الْمُسْتَقِيمَ (118 )وَتَرَكْنَا عَلَيْهِمَا فِي الاَْخِرِينَ (119 ) سَلَامٌ عَلَى مُوسَى وَهَارُونَ (120 ) إِنَّا كَذَلِكَ نَجْزِي الُْمحْسِنِينَ (121 )إِنَّهُمَا مِنْ عِبَادِنَا الْمُؤْمِنِينَ (122 )
    اكنون از موسى(عليه السلام) و برادرش هارون(عليه السلام) سخن مى گويى، تو به آنان لطف فراوان، ارزانى داشتى. تو به موسى(عليه السلام)معجزاتى دادى و از او خواستى تا همراه برادرش نزد فرعون برود و او را به راه راست فرا خواند، امّا فرعون سخن آنان را نپذيرفت و براى مقابله با او، جادوگران را فرا خواند و از آنان خواست تا موسى(عليه السلام) را شكست دهند. تو موسى(عليه السلام) را بر جادوگران پيروز ساختى.
    پس از مدّتى به موسى(عليه السلام) فرمان دادى تا بنى اسرائيل را از سرزمين مصر به سوى فلسطين ببرد، موسى(عليه السلام) در تاريكى شب همراه با بنى اسرائيل حركت كرد، فرعون از اين ماجرا باخبر شد و با سپاه بزرگى به سوى آنان حركت كرد تا آنان را به قتل برساند، وقتى بنى اسرائيل سپاه فرعون را از دور ديدند، دچار اندوه بزرگى شدند.
    تو فرمان دادى كه موسى(عليه السلام) عصاى خود را به رود نيل بزند. رود نيل شكافته شد و موسى(عليه السلام) و همراهانش از رود نيل عبور كردند و به آن سوى رود رفتند.
    وقتى فرعون به رود نيل رسيد دستور داد سپاهيانش وارد شكاف آب شوند تا موسى(عليه السلام) و يارانش را دستگير كنند، وقتى فرعون و سپاه او وارد شكاف آب شدند تو به آب نيل فرمان دادى تا به صورت اوّلش درآيد و اين گونه بود كه فرعون با همه سپاهش در آب غرق شد، آرى، تو موسى و هارون(عليهما السلام) و قوم بنى اسرائيل را از اندوه بزرگى نجات دادى و آنان را يارى كردى تا بر دشمنان خود پيروز شدند.

    * * *


    تو به موسى و هارون(عليهما السلام) كتاب تورات را دادى، كتابى كه راه حقّ را آشكار مى كرد، تو آنان را به راه راست رهنمون كردى و نام و يادشان را در ميان انسان ها باقى گذاشتى، همه كسانى كه تو را مى پرستند نام آن دو را با احترام مى برند.
    اكنون تو بر موسى و هارون(عليهما السلام) سلام و درود مى فرستى و تو اين گونه پاداش نيكوكاران را مى دهى، به راستى كه آنان از بندگان مؤمن تو بودند.

    * * *


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۵۱: از كتاب تفسير باران، جلد دهم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن