کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل بيست ودو

      فصل بيست ودو


    خدا اين جهان را براى انسان آفريد. او انسان را گل سر سبد جهان قرار داد، اين انسان است كه به سنگ و در و ديوار، ارزش مى دهد، انسان به اين پديده ها حركت مى دهد و آن ها را در راه كمال به كار مى گيرد; كمال اين پديده ها اين است كه در مسير كمال انسان قرار بگيرند.
    انسانى كه به اين دنيا آمده است به آب و غذا نياز دارد. كمال گندم در اين است كه غذاى انسان شود و به انسان توان بدهد تا به سوى خدا حركت كند.
    دنيا براى انسان آفريده شده است، نه انسان براى دنيا! كسى كه عاشق و شيفته دنيا مى گردد و همه همّت او، جمع كردن ثروت مى شود، راه را گم كرده است.
    من بايد لحظه اى فكر كنم، قرار بود من به اين سنگ ها و آجرها ارزش بدهم و به آن ها جهت بدهم و در مسير كمال حركت كنم، چرا من راه را فراموش كرده و اسير اين آجر و سنگ شده ام؟
    چه خسران بزرگى است!
    يك عمر مى دوم و زحمت مى كشم و حاصل عمر من مى شود: چند خانه و مقدارى اسكناس و طلا!!
    آيا من آمده بودم خانه بسازم و پولى جمع كنم و بعد با دست خالى بروم؟
    من براى هدف ديگرى آمده بودم; ولى ندانستم چه كنم. فريب خوردم و شيفته دنيا شدم و در آخر، ضرر كردم، سرمايه ام را از دست دادم و هيچ سودى نكردم! چيزى را كه ارزش آن كمتر از خودم بود، ساختم و به فكر كار اصلى خود نبودم; به همين دليل، پشيمانم!
    من سرمايه وجودم را خرج آجر و سنگ و پول نمودم و خود را ميان اين ها زندانى كردم. من به اين دنيا آمده بودم تا به دنياىِ جامد، حركت بدهم، نان بخورم، نماز بخوانم و به خلق خدا خدمت كنم، عاشق خدا شوم و در راه او باشم; امّا همه وقتم را براى آبادكردن دنيا صرف كردم; در نتيجه خودم تباه شدم و اين خسران بزرگى است!
    به دنيا رسيدم; امّا به بى نيازى و آرامش نرسيدم. بى نيازى واقعى براى كسى است كه ارزش خود را بداند و شيفته دنيا نشود، چنين كسى همه وجودش بى نيازى از دنيا است، او فقير خداست و از غيرخدا بى نياز است. او مى داند و باور دارد كه دلش از دنيا بزرگ تر و با ارزش تر است; چنين كسى هرگز عاشق دنيا نمى شود و زندگى را به قناعت مى گذراند.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۲۲: از كتاب پنجره اول نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن