کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل هشت

      فصل هشت


    قلم را بالاى اين صفحه قرار مى دهم تا نيم دايره اى بكشم، از بالاى صفحه به سمت پايين صفحه مى آيم و نيم دايره اى مى كشم. قلم صد و هشتاد درجه به پايين آمده است.
    اكنون اگر بخواهم دايره را كامل كنم بايد قلم را به سمت بالا آورم و نيم دايره اى ديگر بكشم و به نقطه اى برسم كه آغاز قلم آنجا بوده است، اكنون يك دايره كشيده ام، قلم 360 درجه حركت كرده و به نقطه آغاز رسيده است. قلم از بالا "هبوط" كرد و سپس به سوى بالا، "عروج" نمود.
    روح من در ملكوت بود، در بالاترين و بهترين جا. از آنجا هبوط كردم و به اين پست ترين جا آمدم، اكنون بايد تلاش كنم و راه عروج را در پيش گيرم، اگر به خداى يگانه ايمان آورم و عمل صالح انجام دهم، بار ديگر به نقطه آغاز برمى گردم، عروج من از خاك به بهشت است، بهشتى كه ملكوت است و خدا آن را براى بندگان خويش، مهيّا كرده است.

    * * *


    اگر فقط دنيا، هدف باشد، آمدن براى چه، رفتن چرا؟ در برهوت دنيا، غرق شدن و سپس نابود شدن و از ياد رفتن، چقدر غمگين است.
    "اين آمدن و اين رفتنم، از بهر چه بود؟"
    اين سرود غم بشر است; امّا قرآن فرياد برمى آورد: كافران در اين دنيا خيال مى كنند بيهوده آفريده شده اند و خدا از خلقت آنان هيچ هدفى نداشته است، آنان به روز قيامت ايمان ندارند; امّا اين خيال باطلى است، خدا انسان و جهان را هدفمند آفريد و در آن بيهودگى و نابسامانى وجود ندارد.[13]
    خدا هرگز كار بيهوده نمى كند. او اين جهان را براى انسان آفريد و انسان را هم براى خود. انسان چند روزى در اينجا مهمان است، او آمده است تا كمال يابد و به ملكوت بازگردد.
    چشم انسان در اين دنيا از ديدن غيب محروم است، او نمى داند منزگاه معشوق كجاست; امّا آن قدر هست كه صدايى به گوش مى رسد، صدايى از عمق وجود انسان، از فطرت پاكش كه او را به سوى خدا فرامى خواند.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۸: از كتاب پنجره سوم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن