کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    ۱۳

      ۱۳


    خدا اهل بيت(عليهم السلام) را برتر از همه مخلوقات خود قرار داده است، فضائلى به آنان عطا كرده است و تنها راه تقرّب به خودش را از راه آنان قرار داده است، هر كس مى خواهد پله هاى كمال را بپيمايد بايد در مقابل آنان تسليم باشد و به مقام والاى آنان ايمان بياورد، هر قدر تو بتوانى در اين مسير با يقين و ثبات بيشترى قدم بردارى و معرفت بيشترى نسبت به مقام آنان پيدا كنى، نزد خدا عزيزتر مى شوى.
    به راستى چرا عدّه اى در ميان امت هاى پيشين به مقام پيامبرى رسيدند؟ چه رمز و رازى در كار بود كه خدا آنان را به پيامبرى انتخاب كرد؟
    اين سخن امام صادق(عليه السلام) را بشنو تا به جواب اين سؤال برسى! آن حضرت فرمود: "پيامبران فقط به خاطر اين به مقام پيامبرى رسيدند كه به ما معرفت پيدا كرده بودند و ما را بر ديگران برترى مى دادند".
    عزيز من! لحظه اى درنگ كن، وقتى "پيامبر شدن" كه مقامى بس بزرگ است به سبب معرفت به اهل بيت(عليهم السلام) به دست مى آيد، پس راه رسيدن به امتيازهاى ديگرى كه خدا به بعضى ها عطا مى كند نيز از همين راه است، هر كس به كمالى رسيده است از اين راه رسيده است، از اين نكته غافل نشو كه اگر مطلب را بگيرى به شاهراه سعادت دست يافته اى.

    * * *


    مقداد يكى از ياران پيامبر بود كه همواره از ولايت على(عليه السلام) دفاع كرد و به آن حضرت عشق ورزيد، يكى از شيعيان به ديدار مقداد رفت و به او گفت: اى مقداد! تو درباره فضائل على(عليه السلام) سخنان زيادى از پيامبر شنيده اى، از تو مى خواهم بهترين سخنى كه از پيامبر در اين باره شنيده اى را براى من بازگو كنى!
    مقداد چنين پاسخ داد: روزى از روزها پيامبر رو به من كرد و گفت: "اگر خدا ابراهيم را به عنوان دوست خود انتخاب كرد، به خاطر اين بود كه نبوّت من و ولايت على را قبول كرده بود، اگر خدا موسى و عيسى را به مقام بالايى رساند به خاطر اين بود كه نبوّت من و ولايت على را قبول كرده بودند. هيچ پيامبرى به مقام پيامبرى نرسيد مگر به خاطر معرفت نسبت به من و اعتراف به ولايت اهل بيت. هر كس كه خدا به او لطف و عنايتى كرد به خاطر اين بود كه بندگى خدا و ولايت على را قبول كرده بوده است".
    آرى، اين سخن پيامبر چقدر روشن و آشكار است، هر كس مى خواهد خدا به او نظر كند بايد اين راه را برود، بنده خدا باشد و ولايت اهل بيت(عليهم السلام) را قبول كند و به مقام آنها باور و اعتقاد پيدا كند.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۲: از كتاب راه خدا نوشته مهدي خداميان آراني هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن