کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل سى ويك

      فصل سى ويك


    در اين دنيا چه چيزى را دوست دارى؟ تو الگوى من هستى و چقدر خوب است كه پاسخ اين سؤالم را بيان كنى تا زندگى خود را بر اساس آن تنظيم كنم.
    ممنون تو هستم كه پاسخ سؤالم را مى دهى، اين سخن توست: "از دنياى شما سه چيز را دوست دارم: قرآن خواندن، نگاه كردن به چهره پيامبر، انفاق در راه خدا".[49]
    تلاوت قرآن، دل را روشنى مى بخشد، هر كس در قرآن تدبّر كند، دل از اين دنيا برمى كند و به اين باور مى رسد كه بايد براى آخرت، تلاش كند كه راهى طولانى در پيش دارد.
    تو نگاه به چهره پيامبر را دوست داشتى، زيرا او فرستاده خداست و آمده است تا انسان ها را به رستگارى برساند، نگاه به پيامبر، نگاه به همه خوبى ها، پاكى ها و زيبايى ها بود، درست است كه روزگار بين من و پيامبر فاصله انداخته است ولى سخنان او كه در دسترس است، من به جاى اين كه وقت خود را صرف امور بيهوده كنم بايد كتاب در دست بگيرم و با شيوه زندگى و راه و روش او آشنا شوم، سخنان او را بخوانم، وقتى اين كار را بكنم; مثل اين است كه به چهره پيامبر نگاه كرده ام، به راستى من چقدر از پيامبر خود مى دانم و چقدر وقت خود را صرف مطالعه درباره احاديث او مى كنم؟ اگر با پيامبر بيشتر آشنا بودم هرگز اين قدر به دنبال دنياى فانى نبودم.
    تو انفاق در راه خدا را دوست داشتى، زيرا اين كار انسان را از وابستگى به ماديات رها مى كند، با انفاق خالصانه و بى ريا مى توان بهشت را خريد و به رضاى خدا رسيد.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۳۱: از كتاب راه مهتاب نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن