کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل چهارده

      فصل چهارده


    آخر چگونه ممكن است يك نفر بيش از هزار سال عمر كند؟
    اين امام زمانى كه شما به او اعتقاد داريد كى مى آيد؟
    چرا تا به حال نيامده است؟
    اين سؤالات براى شما بسيار آشناست، بارها و بارها آن را شنيده ايم، دشمنان مكتب تشيّع تلاش مى كنند با اين سؤالات، اعتقاد به مهدويّت را در ميان جوانان ما به چالش بكشند.
    به هر حال دشمنان هر روز با نقشه هاى جديد به ميدان مى آيند تا اين سرمايه بزرگ انتظار را از ما بربايند. مهم اين است كه ما بتوانيم تحت تأثير شبهه و دسيسه هاى آنها واقع نشويم و بتوانيم از باور و اعتقاد خود، با دليل و برهان دفاع نماييم.
    يك روز من با خود فكر مى كردم و مى خواستم بدانم كسى كه در اين شرايط در اعتقاد به آموزه زيباى مهدويّت ثابت مى ماند نزد خداوند چه جايگاهى دارد.
    براى همين به كتاب هاى مختلفى مراجعه كردم و سخنان امامان معصوم را مطالعه نمودم و به سخن جالبى از امام سجاد(عليه السلام)برخوردم كه دوست دارم آن را براى شما بيان كنم.
    امام سجاد(عليه السلام) مى فرمايند: "كسى كه در روزگار غيبت امام زمان خود، بر ولايت ما اهل بيت(عليهم السلام) باقى بماند، نزد خدا مقامى بس بزرگ دارد و خداوند ثواب هزار شهيد از شهداى جنگ بدر و اُحد را به او عنايت مى كند".[18]
    تعجّب نكن! خدا به تو كه در اين روزگار زندگى مى كنى و امام زمان تو غايب است، ثواب هزار شهيد عنايت مى كند. آيا مى دانى راز اين ثواب عظيم چيست؟
    در جنگ بدر و اُحد گروهى از ياران پيامبر به فيض شهادت رسيدند، امّا آنان پيامبر و معجزات او را مى ديدند و براى همين به راحتى مى توانستند به يقين و باور برسند، امّا تو كه امروز به قرآن ايمان آورده اى، نه پيامبر را ديده اى و نه امام خود را، ولى به مكتب تشيّع باور دارى و به آموزه هاى زيباى آن ايمان دارى، شب و روز منتظر آمدن امام زمان خود هستى، براى همين است كه خدا به اين باور و به اين يقين تو، ارزش زيادى مى دهد.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۴: از كتاب گمگشته دل نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن