کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    ۱۲

     ۱۲



    زمانه عوض شده است، قبلاً مردم وقت و حوصله خواندن كتاب هاى طولانى را داشتند، ولى من تجربه كرده ام، اگر كتاب طولانى باشد، مردم رغبت كمترى به مطالعه آن پيدا مى كنند، براى همين به پايان كتاب نزديك شده ايم، سخنانى هنوز در ذهنم مانده است ولى آنها را براى فرصت ديگر مى گذارم، من از تو تشكّر مى كنم كه اين مدّت همراه من بودى، تو بهترين دوست من بودى، بدان كه دل من براى تو تنگ مى شود.
    تأكيد كردم كه چقدر خوب است شيعيان دور هم جمع شوند و براى ظهور دعا كنند. (فرقى نمى كند چه وقتى از شبانه روز اين اتّفاق بيفتد، صبح باشد يا شب، در خانه باشد يا در مسجد و حسينيّه يا در جاى ديگر)، چقدر خوب است كه صورت ها را روى خاك بگذارند و اين گونه بيچارگى خود را به درگاه خدا نشان بدهند، گردن كج كنند، دست خود را تكان بدهند، اين گونه به خدا التماس كنند كه ظهور را نزديك گرداند.
    چگونه مجلس روضه امام حسين(عليه السلام)تبديل به يك فرهنگ عمومى شده است، به اميد آن روز كه "مجلس دعاى ظهور" نيز اين چنين شود، ما بايد كودكان خود را همراه خود به اين مجالس ببريم، تا آنان با اين فرهنگ آشنا شوند، كسانى كه ذوق فكرى دارند براى پربارتر كردن اين مجالس همت گمارند، چقدر خوب است در پايان مجلس، سفره اطعام هم باشد، كسانى كه از پول خود در راه رونق مجلس دعاى ظهور خرج كنند از پاداش زيادى برخوردار خواهند شد و خدا به مال آنان بركت خواهد داد.
    شايد كسى سؤال كند: در مجلس دعاى ظهور چه بگوييم؟ اين سؤال را كسانى مى پرسند كه تاكنون در اين گونه مجالس شركت نكرده اند، پس من در اينجا جملاتى را كه در مجلس دعاى ظهور خوب است گفته شود بازگو مى كنم. چه بسا بعضى از افراد نتوانند در اين مجالس شركت كنند، پس آنها مى توانند هر شب، (ده تا پانزده دقيقه) زن و بچه خود را جمع كنند و رو به قبله بنشينند و اين جملات را با هم بخوانند، اين گونه است كه يك مجلس دعاى خانگى تشكيل مى شود و اگر اين امر تبديل به يك فرهنگ عمومى بشود چه بسا در يك شب، در ميليون ها خانه، مجلس دعاى ظهور برپا مى شود و خير و بركت آن جامعه را فرا مى گيرد.
    اگر وقت ندارى كه هر شب اين برنامه را داشته باشى، پس هر هفته يك شب را براى اين برنامه اختصاص بده، هرگز بهانه نياور كه كار من زياد است و وقت ندارم، اختصاص ده تا پانزده دقيقه در هفته براى امام زمان(عليه السلام)باعث مى شود كه كار و زندگى تو بركت بگيرد. تو مى توانى دوستان خودت را هم به خانه خود دعوت كنى و با هم براى ظهور دعا كنيد.
    قبل از بازگو كردن برنامه مجلس دعاى ظهور به اين نكته اشاره كنم كه آنچه من در اينجا مى نويسم مى تواند كامل تر بشود، هر كس به سليقه خود مى تواند جملاتى به آن اضافه كند يا جملاتى را كم كند. هدف من فقط آشنايى با جلسه دعاى ظهور است.
    نكته مهمى را بايد بازگو كنم: در مجلس دعاى ظهور بايد اجتماع قلب ها شكل بگيرد، همه بايد در كنار هم با صفا و صميميت حضور پيدا كنند، اگر هر كسى در گوشه اى بنشيند و براى خودش دعا كند، اجتماع قلب ها نمى شود، گاهى انسان مى خواهد با خدا خلوت كند و با او مناجات داشته باشد، در آن صورت، خوب است كه هر كسى در گوشه اى بنشيند ولى رمز و راز دعاى ظهور، اجتماع دل ها است. امام زمان در نامه اى كه به شيخ مفيد نوشته اند به "اجتماع دل ها" اشاره كرده اند، پس بايد همه كسانى كه در جلسه دعاى ظهور شركت كرده اند بدون فاصله در كنار هم بنشينند و همه با هم دعا كنند، همه يكصدا دعاها را تكرار كنند تا به بهترين صورت، اجتماع دل ها شكل گيرد.
    چقدر زيباست كه در پايان مجلس، دست ها را در دست يكديگر گره بزنيم و دعاى "اِلهى عَظُمَ البَلاء" را بخوانيم و اين گونه وحدت و يكپارچگى خود را نشان بدهيم و شيطان را نااميد كنيم، زيرا شيطان به هر شكل مى خواهد اين اتحاد و يكپارچگى دلها را از بين ببرد و از اتحاد دل ها مى هراسد، ما بايد به هر شكل كه مى توانيم اتحاد خود را نشان بدهيم، دست ها را در دست يكديگر گره بزنيم، در پايان دعا هم همديگر را در آغوش بگيريم و عشق و محبت را به يكديگر هديه كنيم تا شيطان از ما نااميد شود.
    در ادامه كتاب، يك نمونه از مجلس ظهور را بازگو مى كنم، پس وضو بگير و روبه قبله بنشين و اين جملات را بازگو كن...


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۱: از كتاب وقت رهایی نوشته مهدي خداميان آراني هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن