کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری




    بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَـنِ الرَّحِيمِ
    وقتى پيامبر از دنيا رفت، منافقانى كه به دنبال نابودى اسلام واقعى بودند فرصت را غنيمت شمردند و حكومت را در دست گرفتند و در حقّ اهل بيت(عليهم السلام)ظلم فراوان كردند. آنها تلاش كردند با نيرنگ مردم را فريب دهند و حكومت خود را حكومتى بر حقّ جلوه دهند.
    اينجا بود كه حضرت فاطمه(عليها السلام) به مسجد پيامبر آمد و در حضور جمعيّتى فراوان سخنرانى كرد. در زبان عربى به سخنرانى "خطبه" مى گويند. اين خطبه آتشين و حماسى، راه را براى همگان روشن نمود و سياست فريب را براى مردم آشكار كرد.
    وقتى براى اوّلين بار آن خطبه را با دقّت خواندم، دنيايى از حسرت همه وجود مرا فراگرفت، وجودم پر از شرمسارى گشته بود، از خود پرسيدم من كه خود را دوستدار فاطمه(عليها السلام) مى دانم چرا تا به حال اين قدر با اين خطبه بيگانه بوده ام؟ چرا زودتر با پيام هاى آن آشنا نشدم؟ چرا اين قدر از آن غافل بودم.
    هر چه فكر كردم جوابى نيافتم، سال هاى سال در حوزه علميّه درس خوانده بودم، در مجالس عزادارى شركت كرده بودم ولى چرا از اين خطبه كه سراسر روشنايى است چيز زيادى نشنيده بودم؟ سؤال هاى من ادامه داشت و همچنان در حيرت از اين غفلت بزرگ بودم.
    چندين سال از اين ماجرا گذشت و آرزويم اين بود كه كتابى درباره اين خطبه بنويسم و پيام هاى آن را به زبانى ساده و روان بيان كنم.
    اكنون خدا را سپاس مى گويم كه اين توفيق را به من ارزانى داشت. اين كتاب برداشتى آزاد از "خطبه حضرت فاطمه(عليها السلام)" مى باشد و ترجمه "تحت اللفظى" نيست. متن عربى خطبه را از كتاب "الإحتِجاج" نقل كرده و متن خطبه را به چهل بخش تقسيم نمودم تا مراجعه به آن، براى شما آسان تر باشد، همچنين در آخر كتاب، مطالبى درباره سند خطبه ذكر كرده ام.
    اميدوارم كه توانسته باشم نسل امروز را با اين خطبه آشناتر سازم و اين كتاب، قدمى به سوى روشنايى باشد.
    مهدى خداميان آرانى
    مهرماه 1396


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي مقدمه : از كتاب اشك مهتاب نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن