کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل ده

      فصل ده


    همه مى دانيم كه دل كودكان، پاك و با صفا مى باشد چرا كه آنها هنوز به گناه آلوده نشده اند و براى همين آنها به خداوند نزديك تر مى باشند.
    آيا مى خواهى كارى به شما ياد بدهم تا زودتر دعاهايت مستجاب شود؟
    امام باقر(عليه السلام) هر گاه دچار غم و غصه اى مى شد اهلِ خانه خويش را گرد خود جمع مى كرد و آنگاه دعا مى نمود و از كودكان مى خواست تا "آمين" بگويند.
    نمى دانم در آمين گفتن كودكان چه اثرى وجود دارد كه امام باقر(عليه السلام) (با اين كه اسم اعظم خدا را مى داند) براى رفع مشكل خويش از اين برنامه استفاده مى كند.
    اين گفته پيامبر اسلام(صلى الله عليه وآله وسلم) است كه دعاى كودكان أمّت من، تا زمانى كه به گناه آلوده نشده اند مستجاب است.[13]
    راستى داشت يادم مى رفت كه به اين نكته، اشاره كنم كه امام باقر(عليه السلام) وقتى كودكان خود را گرد خود جمع مى كرد همسر خود را نيز در اين مراسم دعا فرا مى خواند.
    درست است كه من الآن مشكل دارم و در غم و غصه هستم و مى خواهم دعا كنم اما بايد همسرم هم كنار من باشد تا من بتوانم در آسمان معنويت، اوج بگيرم !
    بايد در كنار دعاى من، آمينِ همسر من هم باشد تا خدا آن را مستجاب كند.
    و به راستى اگر همه ما در زندگى به همين دستور امام خويش عمل مى كرديم، همسرانِ ما چقدر احساسِ مهم بودن مى كردند و باافتخار به عشق راستين ما باعث استجابت سريع دعاى ما هم مى شدند.
    به نظر من يكى از صحنه هايى كه خدا خيلى آن را دوست دارد لحظه اى است كه شما در خانه خود رو به قبله نشسته ايد و همسر و فرزندانتان هم در كنارتان هستند.
    شما با هم دعا مى كنيد و خداوند سخن شما را مى شنود و اين مهربانى و صميميّت ميان اين خانواده را مى بيند، همسرتان را مى بيند كه از صميم دل به دعاى شما آمين مى گويد.
    شما با صداى بلند، خواسته خود را از خدا مى خواهيد، و اين چنين، اطمينان را به قلب همسر خود هديه مى كنيد.
    اين گونه به كودكان خود مفهوم خدا و دعا را آموزش مى دهيد.
    اكنون دعاى شما تمام مى شود و كودكانت آمين مى گويند; شما آنها را در آغوش مى گيريد و روى آنها را مى بوسيد و اين گونه است كه مراسم دعاى خانوادگى براى كودك شما، شيرين جلوه مى كند و در خاطره او تصويرى زيبا از دعا باقى مى ماند.
    و اگر هم كمى سليقه داشته باشيد پس از دعا، قلب كودك خود را با دادن هديه اى شاد مى كنيد.
    شما با اين مراسم دعاى خانوادگى، تولد ديگرى براى كودك خود رقم مى زنيد، و عشق به دعا را در وجود او روشن مى كنيد و راه دوست داشتن خدا را به او نشان مى دهيد.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۰: از كتاب با من تماس بگيريد نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن