کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل دو

      فصل دو


    خدا در روز غدير به پيامبر دستور داد تا ولايت حضرت على(عليه السلام) را براى مردم بازگو كند و در آن روز مردم با حضرت على(عليه السلام)بيعت كردند، ولى بعد از شهادت پيامبر، مردم از حجّت خدا غافل شدند و از حكومت طاغوت پيروى كردند.
    به راستى چقدر زود مسلمانان، پيمان خود را شكستند، پيام غدير را كنار گذاشتند، از فتنه ها پيروى كردند و باعث شدند شيطان بر جامعه سلطه پيدا كند، كسانى كه در روزهاى سخت جنگ، پيامبر را يارى كردند، راه سعادت را گم كردند و از حقّ و حقيقت حمايت نكردند و امام زمان خود را تنها گذاشتند و به حزب شيطان پيوستند.
    حكومتى كه براى بقاى خود ناگزير از ظلم و زور بود به خانه حضرت فاطمه(عليها السلام)هجوم برد و ضربه هاى سختى بر حضرت فاطمه(عليها السلام)وارد نمود و باعث سقط حضرت محسن(عليه السلام)شد.
    خط نفاق كه با كودتا روى كار آمده بود مى دانست كه فقط با ايجاد ترس و وحشت در دل مردم مى تواند پايه هاى حكومت خود را محكم كند. خط نفاق تصميم گرفت به خانه حضرت فاطمه(عليها السلام) هجوم ببرد و بذر ترس و وحشت را در دل مردم بكارد تا كسى جرأت نكند دست به شورش بزند، وقتى مردم ببينند كه چنين حكومتى، خانه دختر پيامبر را بى رحمانه آتش زد، ديگر همه حساب كار خود را مى كنند، اين هدفى بود كه حكومت طاغوت به دنبال آن بود.
    اين حوادث دردناك در كتاب هاى معتبر تاريخ، ذكر شده است و گروهى از دانشمندان اهل سنّت نيز، آن را نقل كرده اند كه شرح آن، فرصتى ديگر مى طلبد، هدف ما در اينجا، بررسى زمان اين حوادث است.
    از شواهد تاريخى استفاده مى شود كه حادثه هجوم به خانه حضرت فاطمه(عليها السلام)و شهادت حضرت محسن(عليه السلام)در هفته اوّل ماه ربيع الأول روى داده است.
    وقتى هفته اوّل ربيع الأول فرا مى رسد شيعيان آن حوادث را يادآورى مى كنند تا در غم و اندوه اهل بيت(عليهم السلام)شريك باشند و با عزا و حزن خود، ياد حضرت محسن(عليه السلام)را گرامى دارند.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۲: از كتاب روز هجوم نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن