کتب دکتر مهدی خدامیان آرانی - سایت نابناک

سایت استاد مهدي خداميان آرانی

در حال بارگذاری

    فصل ده

     فصل ده


    ستمكاران مى دانستند كه تو حكومت ظلم آنان را نابود خواهى كرد، براى همين در تلاش بودند تا تو را شهيد كنند، خدا تو را از ديده ها پنهان كرد و روزگار "غيبت" تو آغاز شد، شيعيان به ستم ها و ظلم هاى فراوان گرفتار شدند، تو چهار نفر را به عنوان نماينده خود در جامعه قرار داده بودى و از طريق آنان، پيام هاى خود را براى شيعيان مى فرستادى (البتّه بعد از مدّتى، ديگر تو نماينده خاصى در جامعه قرار ندادى و از مردم خواستى تا در مسائل مورد نياز به راويان حديث مراجعه كنند و از آنان جواب سؤالات خود را بپرسند).[13]
    تو به "محمّدبن عثمان" كه دومين نماينده تو بود، پيام مهمى را فرستادى. آن پيام اين بود: "اى شيعيان! براى ظهور من زياد دعا كنيد كه گشايش شما در ظهور من است".
    شيعيان براى ظهور تو دعا مى كردند، امّا تو از آنان خواستى تا زيادتر دعا كنند، منتظران واقعى هرگز از چشم انتظارى تو خسته نمى شوند و دست از دعا براى آمدن تو برنمى دارند، آنان مى دانند كه گشايش در همه امور، فقط به ظهور تو وابسته است.
    دعا براى آمدن تو، بهترين عبادت است و هيچ چيز مانند آن، خدا را خوشحال نمى كند. كسى كه براى ظهور تو دعا كند، گناهانش بخشيده مى شود، با اين كار، بلاها از او دور مى شود و خير و بركت زيادى به او مى رسد، روزى اش زياد مى شود، عمرش طولانى مى گردد و از تشنگى روز قيامت نجات مى يابد.
    خدا مزد رسالت پيامبر را محبّت به اهل بيت(عليهم السلام)قرار داده است، كسى كه براى ظهور تو دعا مى كند به اين دستور خدا عمل كرده است.
    اگر من براى آمدن تو دعا كنم، دين خدا را يارى كرده ام، شيطان را خشمگين نموده ام، ثواب كسى را دارم كه پيامبر را يارى كرده است و در راه او، جهاد كرده است.
    وقتى غم ها به دل من هجوم مى آورند، با دعا براى ظهور تو مى توانم اين غم ها را از بين ببرم، با اين كار، تو را (كه مظلوم تر از همه هستى) يارى كرده ام و از دعاى تو بهره برده ام.
    آرى، همه شيعيان بايد بدانند كه خدا هيچ كارى را به اندازه دعا براى ظهور تو، دوست ندارد، اين كار باعث شادى دل پيامبر و حضرت فاطمه(عليها السلام) و امامان معصوم مى شود.
    اين سخن امام كاظم(عليه السلام) است: "مهدى از ديده ها پناه مى شود ولى يادش از دل هاى مؤمنان هرگز فراموش نمى شود".[14]
    آرى، شيعه واقعى در هر زمان و مكان به وظايفى كه بر عهده دارد، عمل مى كند و همراه آن وظايف تلاش مى كند با دعا براى ظهور تو با تو ارتباط قلبى داشته باشد و هرگز از ياد تو غافل نمى شود.
    دعا براى ظهور، دعا براى همه زيبايى هاست. زيباترين دعاى هستى اين است:
    اللهمَّ عَجِّلْ لِوَليِّكَ الفَرَجَ.


نوشته ها در باره این

نظر شما

.شما در حال ارسال نظر براي ۱۰: از كتاب ياد غريب نوشته مهدى خداميان هستید

‌اگر مي خواهيد مطلب ديگري - كه ربطي به اين ندارد- براي من بفرستيداينجا را كليك كنيد.


عنوان این فیلد نمی تواند خالی باشد.
متن نظر شما
لطفا ایمیل خود را وارد کنید * این فیلد نمی تواند خالی باشد.لطفا ایمیل را صحیح وارد نمایید.
لطفا نام خود را وارد نمایید


ابتدای متن